התשובה של סקווירא להשקת האייפון 6s

שרגא מנדלוביץ | תמונות: ש.פ.מ. ניו יורק No Comments on התשובה של סקווירא להשקת האייפון 6s
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחסידות סקווירא מעלים הילוך במאבק בטכנולוגיה. בבית המדרש המרכזי והיחיד בשיכון סקווירא נתלו השבוע מודעות מטעם הבית דין צדק דק"ק סקווירא עם הוראות מדויקות ומפרטות לכלל תושבי השיכון, אנשים ונשים.

בפנייה הפומבית לחסידים נכתב: "אמע"כ אנשי שלומינו היקרים, תושבי השיכון, כל אחד בשמו הטוב יבורך. מאז שפרסמנו לאחרונה בנושא שימוש עם סמארטפון (מכשיר חכם), נחרדנו לשמוע ולהיווכח עד כמה יצרו של אדם מתחדש בכל יום בכמה וכמה נסיונות ומכשולות ה"י, ומאידך מתרבים אלו המתרגלים להשתמש בדברים אלו לצורך פרנסה, הן אצל הגברים והן בעזרת נשים, ואחרי התייעצות בכובד ראש ובירורי המציאות והצורך אצל מומחים רבים, בעלי מסחר ופועלים העוסקים בכמה וכמה מיני פרנסות, זכינו לשמוע הדרכתו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, והננו לקבוע ההוראות למעשה:

• השימוש בסמארטפון לגברים (אפילו עם פילטער טוב) מותר רק לצורך פרנסה ממש, ע"כ מי שצריך אימעיל לצורך פרנסה, ישתמש רק בסמארטפון הפתוח לטעקסט (הודעות SMS) ואימעיל בלבד, ומי שמוכרח לו השימוש באתרים אחרים, מותר רק עם 'ווייט-ליסט מוגבל' (רשימה מוגבלת של אתרים פתוחים), לפי צורך פרנסתו [ובכלל זה הווידיאו], וכמובן עם חותם 'מסחר'.

• נשים מותרות להשתמש רק עם סעלפאון כשר [משומר/נאמן/מאושר], חוץ אם מוכרחת לצורך פרנסה לטעקסט-מעסעדזשעס [עם אישור מהבי"ד], ואם צריכים בהכרח לאימעיל לעיקר פרנסתן יבקשו היתר רק לשימוש בכלי מיוחד לקבלת ושילוח אימעיל, בלי טעלעפאון ובלי ווידיאו. והשימוש בשאר סוגי 'סמארטפון' אסור בהחלט לנשים, ובפרט שהסעלפאון של האשה מצוי יותר בתוך הבית ובהישג יד של הילדים.

• כידוע רבתה המכשולה והסכנה הנוראה של התחברות ל'וואטס-עפפ' [הן ביחידות, והן בגראופ'ס (קבוצות)], ואפילו מי שמתחבר לעת עתה רק עם אנשים מהוגנים לצורך פרנסה, הרי זה פתח פתוח להשחתת העולם ר"ל, ואי אפשר לחסום ולהיזהר מנסיונות המצויות בזה, ועצם הדבר נעשה באופן לפרוץ גדרי הבושה וההתבדלות כמובן, ואי אפשר לתקנו בשום פילטער (סינון), ומי יוכל לשער תוצאותיה המרות ר"ל. על כן – ע"פ הדרכת קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א הוחלט לאסור כל שימוש ב'וואטס-עפפ', וכן בטעלעגראם, אינסערגראם, בלי שום יוצא מן הכלל. ובכלל זה הדומה לכיעור בכל שם וחניכה המתחדש בכל יום.

הוראות אלו נוגעים לכל תושבי השיכון, אנשים ונשים, וכ"ש בחורים ובתולות.

ואנו תפלה בזכות הפעולות וההשתדלות ע"י אתערותא דלתתא, יתעורר מלמעלה שמירה לנו ולדורותינו כמ"ש "אתה ה' תשמרם תצרנו מן הדור זו לעלם", וכדברי כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א "שע"י התגברות על נסיונות האלו, נזכה שהקב"ה יענה להמקטרגים שאדם זה בודאי צריך להכתב ולהיחתם בספרן של צדיקים, ומגיע לו הכל, שהרי התגבר על הנסיונות", ונזכה בקרוב לקבל פני משיח צדקינו עם מלכינו בראשינו בב"א".

תמונה 2



0 תגובות